Algemene voorwaarden

Definities

1.   Abby's Lash: Abby's Lash, gevestigd te Zoetermeer onder KvK nr. 81683642.
2.   Klant: degene met wie Abby's Lash een overeenkomst is aangegaan.
3.   Partijen: Abby's Lash en klant samen.
4.   Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

Toepasselijkheid

1.   Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, behandelingen, bestellingen en overeenkomsten van diensten of producten door of namens Abby's Lash.
2.   Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3.   Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Prijzen

1.   Alle prijzen die Abby's Lash hanteert zijn in euro’s, en zijn inclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
2.   Alle prijzen die Abby's Lash hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Abby's Lash te allen tijde wijzigen.
3.   Partijen komen voor een dienstverlening door Abby's Lash een vaste prijs overeen, waarvan niet kan worden afgeweken.
4. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd.
5.    Abby's Lash heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
6.   Voorafgaand aan de ingang ervan zal Abby's Lash prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
7.   De consument heeft het recht om de overeenkomst met Abby's Lash op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Betalingen en betalingstermijn

1.   Abby's Lash mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
2. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten per pinbetaling, bank of contant te voldoen.
3. Bij een aanbetaling, dient het restant bedrag direct na afloop van de behandeling voldaan te worden.
4. Aanbetalingen worden niet terugbetaald mits anders overeengekomen met Abby’s Lash door middel van een redelijke motivatie. Deze motivatie sluit het annuleren of wijzigen van een behandeling (afspraak) binnen 24 uur uit als een geldige redelijke motivatie.  
5. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Abby’s Lash te melden.

Gevolgen niet (tijdig) betalen

1.   Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Abby's Lash.
2.   De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
3.   Wanneer de klant niet (tijdig) betaalt, mag Abby's Lash zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Abby's Lash enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Uitvoering van de overeenkomst

1.   Abby's Lash voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
2.   Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Abby's Lash tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
3.   Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Abby's Lash tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Klachten

1.   De klant dient een door Abby's Lash verleende dienst of geleverd product zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2.   Beantwoordt een verleende dienst of geleverd product niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Abby's Lash daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 week na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3.   De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Abby's Lash in staat is hierop adequaat te reageren.
4.   De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
5.   Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Abby's Lash gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

1.   De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Abby's Lash.
2.   Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Abby's Lash ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Aansprakelijkheid Abby's Lash

1.   Abby's Lash is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2.   Indien Abby's Lash aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3.   Abby's Lash is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, emotionele schade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Abby’s Lash is niet aansprakelijk voor verminkingen, allergieën of ontstekingen. Ook als gevolg van het niet naleven van de nazorg instructies voor wimperextensions en semi permanente make up. De klant draagt zelf de verantwoording deze nazorg op correcte wijze na te leven.
5.   Indien Abby's Lash aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroepsaansprakelijkheidsverzekering) wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
6. Abby’s Lash is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de specialiste is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
7. Abby’s Lash is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de salon.
8. Mocht de klant een nabehandeling wensen terwijl Abby’s Lash dit (medisch) niet verantwoord vindt, mag Abby’s Lash deze nabehandeling weigeren.
9. In het geval van een vertrouwensbreuk is de klant volledig aansprakelijk voor de eventueel door haar/hem geleden schade.
10. Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van Abby’s Lash zelf.

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Abby's Lash vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Beschadiging en diefstal

Abby’s Lash heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Abby’s Lash meldt diefstal altijd bij de politie.

Wijziging algemene voorwaarden

1.   Abby's Lash is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2.   Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3.   Grote inhoudelijke wijzigingen zal Abby's Lash zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4.   Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

1.   Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Abby's Lash.
2.   Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Randinformatie algemene voorwaarden

De informatie van de algemene voorwaarden is voor het laatst geüpdate op 01 maart 2022.
Indien er sprake is van feedback of onduidelijkheden, neem dan contact op via abbyslashnl@gmail.com

Inschrijven bij Members
Thanks voor je inschrijving!
Oeps er is wat fout, vernieuw de pagina even...